Aktiviteter i foråret 2018

Enhedslisten FuresØ 2018: Forårets politiske debatter:

Her er lidt til kalenderen! Glæd dig!

Vi har planlagt følgende datoer til medlemsmøder og andre aktiviteter i løbet af foråret:

Torsdag 24.5. kl. 19 i Farum Kulturhus, Foreningslokalet

Medlemsmøde: Tema: “Mellemøsten – Hvornår og hvordan bliver der fred?”

Oplæg: Bodil Heinø, koordinator i Enhedslistens Palæstinaudvalg og Karen Henriksen, aktiv i Palæstinaudvalget:

Ingen fred uden retfærdighed.
I år er det 70 år siden, at Palæstina blev delt. På trods af palæstinensernes modstand besluttede FN at dele Palæstina i to stater. Men zionisterne afventede ikke FN’s realisering af beslutningen. Zionistiske terrororganisationer og en nyoprettet hær fordrev 750.000 palæstinensere, ødelagde 531 landsbyer, likviderede flere hundrede mænd, kvinder og børn og kørte alt af værdi bort på ladvogne. Zionisterne bemægtigede sig store landområde, som de indlemmede i en ny stat. Der blev aldrig oprettet en palæstinensisk stat.
Siden da har palæstinenserne levet i en krigstilstand med fordrivelse og undertrykkelse. De har brug for freden.
Retfærdighed er en forudsætning for freden, men hvordan skal palæstinenserne få deres ret?

Fredag 15.6. – Sommerfest:  Fælleshuset i Fuglsangpark v. 206, 3520 Farum, kl. 18 – 19 oplæg v. Finn Sørensen, MF, om “I klemme i systemet”, om beskæftigelsespolitikkens elendighed i skyggen af VLAK-regeringen. Kl. 19: Spisning.