Har du brug for en bisidder?

Skal du til samtale på jobcentret eller socialforvaltningen i Furesø og har du brug for sparring, ekstra ører eller støtte til en vanskelig samtale – så har Enhedslisten i Furesø oprettet et bisidderkorps som er klar til at hjælpe dig. Bisidderen deltager i samtalen efter aftale med dig. Skriv en privatbesked til Enhedslisten FuresØ ([email protected]) og så kontakter vi dig for nærmere aftale. Administrator af siden lover fuld diskretion og anonymitet. Vi glæder os til at høre fra dig.

Vi skal sikre arbejde til alle. Dårligere dagpenge og kontanthjælp tryller ikke flere job frem. Vi skal aktivt skabe dem via grønne tiltag og ved at ansætte de pædagoger, hjemmehjælpere og andre, som vores offentlige sektor mangler. Og så skal vi dele arbejdet. Det er urimeligt, at nogle desperat mangler arbejde, mens andre får stress af for meget arbejde. Det kan vi afhjælpe via ret til 30 timers arbejdsuge og uddannelse med jobrotation. Enhedslisten arbejder for at sikre en værdig behandling af jobsøgende. Det samme gælder, hvis vi i en periode har behov for at søge social hjælp. Sociale ydelser skal være en ret for alle, ikke en almisse, som man skal være særligt ydmyg og taknemmelig for at få. Det må aldrig blive en skam at behøve hjælp fra det offentlige. Vi bidrager jo alle til fællesskabet på hver vores måde. Og vi kan alle få særligt brug for det, hvis vi eksempelvis får et barn med handikap eller mister jobbet.

For fattigdom afskærer folk fra at deltage i foreningslivet, i børnefødselsdage, i kulturen – altså netop fra at blive en del af samfundet.